.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درد دل یک بازرس وزارت صنعت

به گزارش شمال نیوز به نقل از جهان یکی از بازرسان وزارت بازرگانی سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی، با ارسال مطلبی با تاکید بر اهمیت نظارت و بازرسی به بیان برخی مشکلات بازرسان دولتی اشاره کرده است که در زیر از نظر کاربران محترم می گذرد:

نظارت و بازرسی از مباحث مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد می باشد. به طوریکه با توجه به درپیش بودن مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و لزوم کنترل گرانی های لجام گسیخته،حفظ نظارت مستمربازرسان به عنوان اهرم دولت در کم کردن دغدغه های معیشتی مردم و برخورد با تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی و غیره تاثیر بسزایی ایفا می نماید.

دولت در سالهای گذشته جهت نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات اقتصادی نیروهایی تحصیلکرده به بدنه نظارت و بازرسی وزارت بازرگانی سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی از طریق یک شرکت واسطه وارد نمود که سهم بسزایی در افزایش توان بازرسی و نظارت این وزارتخانه و کنترل بازار داشته است.

این نیروها (بازرسان طرح تشدید) در این ۴ سال مشکلات فراوانی از منظر حقوق معوقه، وضعیت استخدامی و غیره داشته اند که در خبر "سرنوشت ۴۰۰۰ بازرس در هاله ای از ابهام" در مورخه ۷ اردیبهشت سال ۸۹ به روی خروجی سایت قرار گرفت به بخشی از این مشکلات اشاره گردید و این خبر هنوز هم به عنوان پل ارتباطی بازرسان در خصوص کسب اطلاعات از وضعیت حقوق معوقه، وضعیت قرارداد و ... می باشد که در نوع خود عجیب و متاثر کننده است.

بازرسان طرح تشدید این روزها نیز حال و روز خوشی ندارند و در این ماههای اولیه سال ۹۱ مشکلاتشان تشدید گردیده بطوریکه با مصوبه دولت مبنی بر حذف شرکت های واسطه و قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی وضع برای بازرسان بدتر شده از طرفی قرارداد با شرکت در پایان فروردین پایان یافته و حقوق معوقه فروردین و مطالبات بازرسان تاکنون پرداخت نشده و از طرفی با توجه به مسئولیت مهم بازرسی از واحد های صنفی تاکنون قراردادی نیز با این نیروها بسته نشده است.

حال پرسش اصلی بازرسان این است که چرا با وجود مسئولیت خطیر بازرسی مشکلات حقوقی و قرارداد بازرسان هیچ ارزشی برای مسئولین ذیربط ندارد و این مشکلات که اکنون به صورت یک رنجنامه مفصل درآمده تاچه زمانی ادامه داشته وبازرسان کی از این مشکلات خلاصی خواهند یافت تا آسوده خاطر به انجام وظائف خود بپردازند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 خرداد 1391
این خبر واقعا تلخ بود.
نا شناس 23 خرداد 1391
بنده بعنوان يك كرمند يكي ا ادارات صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران ميگويم ، همكاران عزيزمان در بخش بازرسان طرح تشدید واقعا" همكاران خوب و زحمتكش و الحق و الانصاف پاك هستند ... واقا" در بحث نظارت وجودشان ضروري است .. بحرحال مسئولين بايد فكر اساسي بحال و معيشت اين همكاران عزيزمان بكنند./.
سربه دار بی دار 28 بهمن 1391
««« هو المعین »»»


سلام علیکم
احتراماً ، همانطور که مستحضرید در شرایط کنونی شاهد تحریم های اقتصادی دشمنان قسم خورده اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و مردم شریف و غیور کشورمان در آزمونی بزرگ قرار گرفته اند، از آنجا که در این شرایط یکی از اقدامات مهم در راستای حمایت آحاد جامعه موضوع نظارت و بازرسی مستمر ، هدفمند و صحیح از بنگاه های اقتصادی به منظور جلوگیری از بروز زمینه تخلفات از قبیل احتکار ، گرانفروشی ، کم فروشی و سایر موارد می باشد و موجبات القاء آرامش به مصرف کنندگان و القاء فضای نا آرام برای متخلفان را فراهم می نماید به همین منظور بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان به صورت مستمر و فعال در سطح استان نسبت به انجام وظیفه خطیر بازرسی اقدام می نمایند که حضور مستمر در گشتهای نظارتی ، حضور مستمر در طرح های نظارتی نوروز و تابستان ، ماه مبارک رمضان ، بازگشایی مدارس ، اعیاد غدیر و قربان ، بازگشت حجاج ، محرم و صفر و طرح هایی از قبیل هدفمندی یارانه ها ، مبارزه با احتکار کالا ، مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،تنظیم بازار اقلام پر مصرف خانوار و نیز حضور مداوم در سطح بازار و بازرسی از واحد های صنفی ، تولیدی و خدماتی از این دست می باشد .
علیهذا به استحضار می رساند با توجه به اینکه ما بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت در سال 1387 به عنوان نیروی شرکتی و به جهت بازرسی از سطح بازار در سازمان مشغول به خدمت شده ایم و با پیگیری های انجام شده در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان نیروی قرارداد کار معین به ادامه خدمت مشغول می باشیم مدتی است که در خصوص دریافت حقوق خود با مشکلاتی مواجه گردیده ایم که با پیگیری انجام شده موضوع پرداخت حقوق ما در مسیر عادی قرار گرفت .
اما مدتی است که مجدداً زمزمه عدم پرداخت حقوق خودمان را به دلیل مسائل مطرح شده از سوی ذیحساب سازمان شده ایم . با توجه به اینکه ما هیچ گونه منبع درآمد دیگری غیر از این شغل نداریم و از آنجا که با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده گذران زندگی به
سختی ممکن است، تصور عدم پرداخت حقوق ماهیانه به ما، حتی برای چند روز دیرتر هم ، تصوری دردناک می باشد اکنون که به پایان سال نزدیک می شویم و مهمترین دغدغه مسوولین ایجاد آرامش در سطح بازار می باشد و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری که ضرورت ایجاد آرامش در بازار را دو چندان می نماید حال چگونه و با چه امیدی بازرسان استان بدون دریافت حقوق می توانند کماکان به این وظیفه خطیر به درستی و با فراغ خاطر ادامه دهند در حالی که دیگر امکان امرار معاش در روزهای پاپانی سال و نیاز به ضروریاتی که هر خانواده در این ایام سال دارد برای آنان وجود نخواهد داشت .
بدینوسیه از آن مقام عالی تقاضا داریم به درد دل این سربازان نظام جمهوری اسلامی و برادران خودتان رسیدگی و از طریق پیگیر هایی که از شما به واسطه روحیه خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان سرغ داریم موجبات آرامش خاطر ما را فراهم فرمایید .
امید است در سایه توجهات حضرت حجت (عج) موفق باشید.
با تشکر
جمعی از بازرسان


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.